__gaTracker('send','pageview');

Administratie Amsterdam

Heeft u als ondernemer zojuist Administratie Amsterdam ingetoetst en bent u als ondernemer op zoek naar iemand die voor u de administratie en belastingen kan doen in Amsterdam, dan bent u op het goede adres belandt. Administratie voor beginners heeft een uitgebreid netwerk van specialisten voor u beschikbaar voor Administratie Amsterdam. U kunt contact met ons opnemen en vrijblijvend een offerte opvragen door op de volgende link te klikken: Klik hier.

Administratie Amsterdam: Wanneer kan je het het best uitbesteden en wanneer kan je het het best zelf doen.

Om deze stap te kunnen beantwoorden dien je de 5 onderdelen van het administratieproces te kennen. Deze zijn als volgt:

  1. Verzamelen van de data / input (de inkoop en verkoopfacturen)
  2. Creatie van Winst & Verliesrekening en BTW Staat.
  3. BTW aangifte op kwartaalbasis via site www.belastingdienst.nl
  4. Creatie van een Balans
  5. Inkomstenbelasting aangifte aan het einde van het jaar.

Mijn advies zal altijd zijn om stap 1, 2 en 3 zelf aan te leren door een mentor/trainer. Dit omdat dit het meest kostbare proces van de gehele administratie is. Dit is een eenmalige investering waar u de rest van uw leven profijt van zult hebben. De reden voor deze kostbaarheid is dat stap 1, 2 en 3 de meest tijdrovende onderdelen van het proces zijn. Dit is niet een proces welke u uit wilt besteden als u een kleine ondernemer bent. De kosten voor het voeren van deze administratie worden per factuur en regel van je bankrekening afgerekend, welke gebasseerd zijn op een uurtarief. Stap 4, 5 en de eventuele controle van stap 3 zou ik wel altijd uitbesteden. Dit is waar het spel van belastingen om draait en waar het als het goed is u geen up to date kennis van heeft. U bent namelijk ondernemer.

Administratie Amsterdam: Aan wie besteed ik dan stap 4, 5 en de eventuele controle van stap 3 uit en hoeveel bespaar ik hiermee gemiddeld?

Er zijn verschillende specialisten aan wie je eerder genoemde onderdelen kan uitbesteden. Er is verschil in opleiding van de partners en deze bepaalt voor het grootste gedeelte het verschil in prijs. Zo kan je al een administratiekantoor starten met een MBO-opleiding, een boekhoudkantoor met HBO, een accountant en fiscalist met HBO of Universiteit. Waarvan de laatste twee zelfs een postdoctorale opleiding gedaan kunnen hebben. Daarnaast bepaalt verschil in ervaring ook het prijskaartje. Een accountant met meer dan vijf jaar ervaring is duurder dan iemand die net is begonnen. Toch blijft het een spel van vraag en aanbod, waarbij alles mogelijk is door marktwerking. Om een indruk van de gemiddeld prijsrange per uur te geven onderstaand overzicht:

  1. Administratiekantoor:  € 25 – 40 per uur
  2. Boekhouder: €40 – 60 per uur
  3. AA-Accountant: €80 – 150 per uur
  4. RA- Accountant: € 100– 250 per uur
  5. Fiscalist: €100 – €250 per uur.

Met dit soort uurtarieven kan je je voorstellen dat het niet handig is en vrij kostbaar is om stap 1 het Verzamelen van de data / input (de inkoop en verkoopfacturen) en stap 2 invoeren van facturen in accounting systeem / excell waaruit Winst en Verliesrekening rolt en BTW-Staat niet goed op orde te hebben. Vaak zijn mensen op deze eerste twee onderdelen tussen de 1000 tot 1500 euro per jaar extra kwijt. Iets wat echt niet nodig is. Gemiddeld zijn ZZPers ondernemers hierdoor zo’n 2000 euro (exclusief BTW) per jaar kwijt aan administratiekosten (boekhouders en accountingsoftware) en het laten doen van de Omzetbelasting en Inkomstenbelasting aangiftes kwijt.Ongeveer zo’n 167 euro per maand.

Bij administratie voor Beginners leren we mensen hoe ze van dit MAANDBEDRAG een JAARBEDRAG kunnen maken

U leest dit goed! Geen 2000 euro per jaar, Geen 167 euro per maand,

MAAR 167 EURO PER JAAR.

WILT U LEREN HOE OOK U DIT VOOR UW BEDRIJF KAN REALISEREN?

 LEES DAN MEER DOOR OP ONDERSTAANDE LINK TE KLIKKEN:

De Administratie voor Beginners Trainingen