__gaTracker('send','pageview');

Belastingconsulent Amsterdam

Een belastingconsulent Amsterdam schakel je in bij gecompliceerde belastingvraagstukken of wanneer het zelf doen onzeker voelt of net buiten je kennis/vakgebied is.

Welke vragen voor Belastingconsultent Amsterdam?

De vraagstukken voor de ZZPer (kleine ondernemer) kunnen zowel de omzetbelasting als de inkomstenbelasting treffen. Vaak zijn het vragen die je eenmalig als advies inwint. Administratie voor Beginners heeft een groot netwerk van belastingconsulenten in Amsterdam. Mail je vraag door op deze link te klikken en ontvang van Administratie voor Beginners een advies welke route je het beste kan nemen en welke belastingconsulent Amsterdam hier het beste bij past tegen het scherpste tarief.

Welke vragen stel je juist niet aan Belastingconsulent Amsterdam en leer je jezelf aan als basivaardigheid?

Daarnaast zijn er basisvaardigheden die je beter zelf kunt leren en niet aan belastingconsulent Amsterdam kan stellen. Het gaat hier bijvoorbeeld om de aangifte omzetbelasting die je maandelijks of op kwartaalbasis voor je onderneming dient te doen. Of het inwinnen van een offerte van je jaarlijkse inkomstenbelastingaangifte. Het bepalen van wat wel en wat niet uit te besteden aan belastingconsulent Amsterdam is afhankelijk van de vijf stappen in het administratieproces:

  1. Verzamelen van de data / input (de inkoop en verkoopfacturen)
  2. Creatie van Winst & Verliesrekening en BTW Staat.
  3. BTW aangifte op kwartaalbasis via site www.belastingdienst.nl
  4. Creatie van een Balans
  5. Inkomstenbelasting aangifte aan het einde van het jaar

Stap 1, 2 en 3 zijn zaken die je jezelf eenmalig aanleert en daarna nooit meer vergeet. Stap 4 en 5 zijn zaken die ik je adviseer uit te besteden aan een specialist. Stap 4, met name stap 5 en de eventuele controle van stap 3 zijn de stappen waar kennis vereist is. De stappen waar het om draait. Maar de vraag is dan ook hoe leer ik me zelf stap 1, 2 en 3 aan en aan wie besteedt ik stap 4, 5 en de eventuele controle van stap 3 uit?

Uitsplitsing van uitbestedingsmogelijkheden naar opleiding, ervaring en hiermee prijs

Er is verschil in opleiding van de partners en deze bepaalt voor het grootste gedeelte het verschil in prijs. Zo kan je al een administratiekantoor starten met een MBO-opleiding, een boekhoudkantoor met HBO, een accountant en fiscalist met HBO of Universiteit. Waarvan de laatste twee zelfs een postdoctorale opleiding gedaan kunnen hebben. Daarnaast bepaalt verschil in ervaring ook het prijskaartje. Een accountant met meer dan vijf jaar ervaring is duurder dan iemand die net begonnnen. Toch blijft het een spel van vraag en aanbod, waarbij alles mogelijk is door marktwerking. Om een indruk van de gemiddeld prijsrange per uur te geven onderstaand overzicht:

  1. Administratiekantoor:  € 25 – 40 per uur
  2. Boekhouder: €40 – 60 per uur
  3. AA-Accountant: €80 – 150 per uur
  4. RA- Accountant: € 100– 250 per uur
  5. Fiscalist: €100 – €250 per uur.

Je ziet dat je de duurste optie en hoogste kwaliteit kan nemen als je ervoor zorgt dat je specialist niet uren bezig is met de basics. Maar 1 of 2 uurtjes met waar hij voor bedoeld is, zijn fiscale kennis en toepassing hiervan op de door jou aangeleverde data. Omdat de meeste ondernemers dit niet op de juiste wijze doen, zijn ZZPers ondernemers gemiddeld zo’n 2000 euro (exclusief BTW) per jaar kwijt aan administratiekosten (boekhouders en pakketten) en het laten doen van de Omzetbelasting en Inkomstenbelasting aangiftes kwijt.Ongeveer zo’n 167 euro per maand.

Bij administratie voor Beginners leren we mensen hoe ze van dit MAANDBEDRAG een JAARBEDRAG kunnen maken

U leest dit goed! Geen 2000 euro per jaar, Geen 167 euro per maand,

MAAR 167 EURO PER JAAR.

WILT U LEREN HOE OOK U DIT VOOR UW BEDRIJF KAN REALISEREN?

 LEES DAN MEER DOOR OP ONDERSTAANDE LINK TE KLIKKEN:

De Administratie voor Beginners Trainingen